Ingen tid.

Ja, de finns nästan ingen tid till att blogga.
När barnen sover måste man plocka ihop o dona, sedan lägger man sig för att orka amma på natten o eventuellt byta bajsblöja, sedan upp 6-7 med Dojjs igen!

Troy är otroligt mån om Max, så fort han skriker springer han dit och ska klappa o pussa han! Pussar och kramar får han massvis av varje dag <3 Troy har inte visat de minsta tecken på avundsjuka eller nånting. På badstranden gjorde han illa sig och blev ledsen och sa då "bort bort" till Max som låg och åt på tutten när Troy ville bli tröstad, men förklarade bara att Max åt så Troy fick sitta bredvid mig och bli omkramad... och de gick ju lika bra!
Han är så otroligt förståndig Troy! Som när vi läser bok vid nattningen och Max gnäller så vi inte kan läsa klart boken så bryr han sig inte så värst mkt, utan tar det med ro.
Igår vid middagsluren, somnade båda barnen samtidigt, bredvid varandra i sängen och Troy höll om Max, tårarna va inte långt borta på mig kan jag lova :)

Max är lugn som en filbunke han med, han äter, sover o bajsar mest... som de ska va! Ibland blir det magknip så de blir lite gnäll men de brukar gå över snabbt!! Nätterna är lugna dom med, ammar gör jag men det är inget skrik eller grin.
Han använder mitt bröst till sugbehovet, men jag trugar på med nappen.. som han inte vill ta...samma som Troy när han va liten. Hoppas han tar den snart!


Vilken skillnad det är alltså, med Troy va man ju livrädd och nervklen utav desslike... inte trodde jag att jag skulle åka på badstranden en hel dag med en 2,5 veckors gammal bebis och en 2,5 åring iaf :) Hade Maria o Matilda med mig som passade ena ongen när jag hade den andre :) Men ändå...



De va lite uppdate....

Kommentarer
Postat av: norge bruttan

kul o läsa att allt går jätte bra! Jag ser verkligen Troy framför mig o hur han bryr sig om lillebror, så sött med syskonkärlek så jag kan tänka mig att tårarna är inte långt borta ibland ! Skönt att det blev på det viset o inte en massa avundsjuka!=)



Ser framemot i höst när jag får träffar lilla Maxen!



... och kul med en liten update än ingen alls! :)

Postat av: Yvonne

Härligt Therese, blir det nån bild på lillebror då?

2011-07-04 @ 13:27:22
URL: http://ysven.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback