Livet i sig.

Helt sjukt egentligen hur ens liv kan byta riktning. Jag törs inte riktigt skriva om mitt gamla liv här. Känns som att man lämnar ut för mycket. Men samtidigt vill jag kunna skriva av mig, men det är läskigt när man inte vet vilka som läser.

När jag ser tillbaka var jag en helt annan person än jag är idag. Jag och mina vänner älskade denna låt, undra varför ...haha. Lite komiskt nu så här efteråt....

"This is what i love and cant stop loving ,
Get wasted at partys from 9 till 7 in the morning ,
I live for the music , rolling blunts feeling high ,
getting loaded ,
or take some pills and go to lala land ,
spending all my money on dope and extreme high price tickets ,
but in the end its all worth it ,
i like to live in my own world , fcuk regular life fuck a 9 to 5 job ,
im told to enjoy every hour every minute , so thats what i do on friday's &
saturdays why should i take life so seriously i just wanna do what i like to do ,
be as far from reality cause i cant stand socitey it my own world i just wanna
hear the music ...

i think the whole system fucking sucks everybody working their fucking
asses off during the week , getting totally  fcuking stressed out
so whats wrong ? & whats right i live for hardstlyes . i live for hardstyles baby
come on lets go ...."

Men idag, då lever jag för plugg, jobb, städning, barn, sambo, fästman, tankar i husbygge, flytt, mysiga hemmakvällar och långa skogspromenader... ja, jag vet... jag trodde det inte heller :) Men gud så jag  trivs, jag trivs i mitt nya liv. Det gamla har jag i ryggsäcken som en erfarenhet!!!

För 4 år sedan var det bara fest som gällde för mig. Jag har alltis känt mig udda, konstig, utanför och lite knasig. Men så hittade jag en gemenskap, jag hittade hem, jag hittade min "familj". Vissa är på samma linje som mig idag, andra har gått ännu längre, vissa lever inte. Vilket är så otroligt tragiskt.
Men vet ni, konstigt nog så ångrar jag ingenting jag har gjort i mitt liv. Jag ser det som en enorm erfarenhet. Detta har format mig till den jag är idag, jag har mer förståelse för vissa beteénden hos människor som ingen "normal" har. Jag dömer inte människor så lätt som andra...


Kan bara konstatera att jag älskar allt i mitt liv, visst har jag motgångar, men motgångerna idag går inte att beskriva med de motgångar jag hade för 4 år sedan!
Jag har allt att tacka han där uppe.............................. Vem han nu är :)


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Emma

du har gjort ett dunder jobb vännen! Du ska vara sjukt stolt över vad du befinner dig idag... Starka du! puss

Postat av: emma

snygg blogg du fått!!

2010-10-23 @ 11:15:47
URL: http://emmadilemmaa.blogg.se/
Postat av: viva

hoppas det är ok att jag skriver dte här bland kommentarerna..



jag känner igen mig.. (vet att du kom in på en viss bana efter att jag var djupt insyltad redan) speciellt i att när man stilat till sig så "får" man någonstans inte skriva/prata om sånt längre. för då är man så "normal" att man inte ska befatta sig med "det där". stört men lite så är det nog. folk förväntar sig att man ska gå vidare, begrava det gamla och själv känner man bara att gud, det var så mycket mer.. trots att man kommit lång väg sen dess. hm.

skitsamma. du fattar nog vad jag menar.



du har kommit långt och jag hoppas att du idag mår b r a och jag tycker att du är jättestark! :)

2010-11-30 @ 12:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback