Kanske dags?

Kanske dags för ett inlägg?

Vi har varit sjuklingar, både jag o Dojjen, först världens förkylning med feber och allt som hör till. Igår spydde Troy 3 gånger på morgonen, trodde det va magsjuka, men det gick tills sig under dagen efter lite sömn och proviva. Så v et faktiskt inte varför han kräktes sådär. Så fort han fick nånting i magen så kom det upp lika fort. Han bajsar väldigt illaluktande, men inte spec mkt.  Han äter inte heller direkt som han ska och han dricker inte speciellt mkt vätska heller. Han har inte kissat på hela dagen. När han låg på skötbordet och jag bytte blöja så kom det 2-3 droppar kiss och så gallskrek han, 1 minut senare gör han om samma sak. Jag ringer då sjukvårdsrådgivningen, men dom trodde mer att de va magknip och det va dörför han tröck på och att de "råkade" då komma kissdroppar, eftersom han inte har någon feber, och att han har fått för lite vätska. Men vad gör man när han inte vill? Jag kan inte direkt tvinga i han med våld. Nåväl, nu har han druckit över 250ml välling och sover sött, så det borde komma kiss under natten.

Men han är go och glad som vanligt, busar och skrattar. Men imellanåt är han inte som han brukar, som igårkväll va han SUPERTRÖTT, grät och gnydde men vägrade somna. Vid elva så somnade han tillslut, jätte orolig.
Mamma lilla älskling, jag hoppas det är nån slags av magsjuka som spökar, så det inte är ngt annat konstigt. Man blir så orolig.


I helgen har det varit lungt. Åkte hem från stan i fredags så Johan kom. Har ätit onyttigt hela helgen, igen... suck. Jag klarar mig så fint på veckorna men på helgen så klarar jag det inte. Känner mig som en uppblåst, fet kossa!

Johan har hunnit bli hela 26 år också! Jag fixade och trixade och köpte ett Xbox med tillbehör till han, från mig o dojjen, hans mamma o lasse o karin o kjellåke och min mamma o pappa. Gissa om han blev glad??? Jag tror det nästan kom en tår, haha :) Min älskade Johan!

Jag skickade in bilden till tidningen för sent också, men håll utkik på lördag i ST, och i Dagbladet, vet inte vilken dag dom har barngrattis där? Men håll utkik iaf :)



Tänk, för ett 1 år så var man höggravid :) Bara väntade och väntade, med spänning och nervositet...ett helt år har gått sen våran lilla ögonsten kom till världen.... Detta skrev jag för exakt 1 år sen;

7/2-09

Jag tror minsann slemproppen lossna inatt... det betyder att det händer ngt där inne iaf =P

Har ont i ena skinkan så jag tror jag ska spy snart... ischias önskar jag inte nån, inte ens min värsta fiende!
Jag går som att jag har skitit på mig, det känns att han ligger långt ner nu må ni tro...
Nu vill jag att de ska hända ngt mer.... ge mig smärta i magen tack =D
Tänk om man skulle gå gravid och växa i 9 månader till... HUJEDA MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Älsklingen handlade världens brakfrukost imorse...de va vi värd! Inge mkt sömn alls inatt... är helt färdig! SKulle egentligen till SUndsvall idag men vi hoppade det, ingen av oss har orken...


Nej, nu blire tven och sängen... orkar knappt hålla ögonen öppna....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback