Zombie!

Ja, på tal om att laga bebis-mat åt Dojje. Jag är annars sämst på att laga mat, så ni kan ju tänka er hur det gick att laga åt han! Spagehettie & köttfärssåsen fick han itne ens smaka på, det smakade rått kött rent ut sagt... Fisken jag gjorde tyckte jag blev helt ok, men den rös & sjöjdes han av... Så vet ni vad, jag kör på med barnmatsburkar... jag  blev då matad av de i mitt första år och jag lever ju och mår bra, eller hur? Och att stå i nån timme och göra mat, då man egentligen inte vill annat än att lägga sig ner i sängen och halvdö för att man är så sinnes-sjukt trött, och då maten inte ens blir nå bra... så skippar jag de! Sen är det ett sånt j*kla hysteri om att de ena och de andra är farligt och igne bra, höger & vänster, blabala och att man MÅSTE ju göra hemlagad mat åt sina små annars är man en dålig mamma, (även om inte folk säger det rätt ut). Näe, vet ni vad... jag tycker barnmatsburkarna både smakar bra och är himla praktiska:) NOG om det...


Till nått helt annat... För att få klaga lite, jag känner mig helt slutkörd, heeelt slutkörd i skallen! Jag får ingen sömn... HELA förra veckan vaknade Troy säkert 20 gånger varje natt och va ledsen, ibland hjälper inte ens bröstet. Nu är vi alltså inne på andra veckan som det är såhär! Visst, det har varit såhär i nån månad nu, men vi brukar kunna ha 1-2 bra nätter, då han bara vaknar och vill äta 2-3 gånger, mellan dom dåliga, men nu är det inte så. På morgonen är han hur glad som helst & pigg, ligger och drar mig i håret och fnissar och far runt och pratar i sängen, jag ligger kvar i det sista tills han lessnar lite. Fattar inte hur han kan vara så pigg då han sover så dåligt. Men, det underbara i allt de här jobbiga, är att det räcker att Troy tittar på mig sådär gulligt som bara han kan, så glömmer man allt de där jobbiga... Men just nu, skulle jag verkligen behöva en HEL natts sömn.... det skulle vara så guld värt!
Och tänk om man visste, varför han är så ledsen, är det sån där "nattskräck"? För han ser inte ut att vara vaken vissa gånger när han är ledsen.... Eller är det en "fas"? Är det tänder??


Önskar jag kunde byta med han, vill inte att han ska vara så orolig om nätterna :( Mammas lilla ögonsten!



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Barnmatsburkar kör vi också med. Milton älskar dem och ja, det ärväldigt praktiskt. Skit i vad andra tycker o tänker. Folk har verkligen synpunkter på exakt allt.



Usch, jag hoppas det vänder för er (ang nätterna)snart! Vägrar Troy fortfarande napp/snuttetrasa?

2009-09-09 @ 09:21:47
Postat av: Agneta

Troys pappa åt också barnmatsburkar, inte burkarna men maten ;) Det gör nog de flesta barn tror jag. Lättsamt och rätt näring.

2009-09-09 @ 19:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback