Helgen!

I fredags kom syrran hit vid 5, åkte nästan på engång och käkade på after work, gotti. Senare blev det film, godis, chips & dricka, och Blomman gjorde oss sällskap också.

I lördags, upp relativt tidigt, skjussade syrran på fotbollsträning och jag o Johan åkte ner till stan. Handlade en mysdress åt mig, en stor blomma/träd till vardagsrummet, ny matta till hallen, lampa till köket och lite småkraffs.
Senare på kvällen skulle vi ut och äta, tänkte ju så stort gå till Saffran, men där va de ju naturligtvis fullbokat, som på de flesta ställerna, vi tänkte helt enkelt inte på att boka bord, SMART!
Men, så fick vi ett bord inne på, VA DE NU HETTE... nyöppnaT inne i stan ... Italiensk restaurang iaf...eller jag vet inte hur pass nyöppnat det är men jag har då aldrig ätit där. Lite dyrare, lite lyxigare... och jag kan ju säga såhär, att det va bland de elakaste jag har ätit i hela mitt liv. Jag är inte kräsen då det gäller mat, men detta va rent ut sagt ELAKT!

Jag tog kalv-kött och saffrans-risotto, med nå konstigt ord för vitlök-persilja, ihophackat... för det första så såg köttet ut som en stor köttslamsa, det va ett stort ben i mitten, med fettstrimlor... rent ut sagt snuskigt! I risotton va det 3 kg saffran istället för 3g.... och nån vitlök smakade det överhuvudtaget inte.... jag kunde inte ens äta upp det!
Johans mat va ju lite bättre, han åt lamm, alltså blodigt... och nå konstiga potatisar till med nått skum över som smakade syrligt, han fick äta min mat då jag inte klarade det längre...!=)
Jag kommer aldrig glömma detta resataurangbesök... dels för att de va de dyraste jag har betalat för och för att jag har aldrig smakat på nå så elakt...USCH!


Efter maten åkte vi upp på bion och köpte karra o chips, vi såg "Yes man"... ååå va bra den va...bästa filmen jag har sett på länge  faktiskt.... !!=) Men en del förstår jag mig inte på, en del gapskrattar så fruktansvärt överdrivet... då det inte ens är sådär jätte roligt... verkligen tjuuuter.... så man skäms!=D
Efter bion åkte vi hemöver...o stängde våra små!

Igår, söndag... fyllde hjärtat mitt 25 år... han fick börja dagen med att öppna mina paket... en t-shirt och ett armband... de andra som jag har köpt hann ju inte komma, så det ska han få idag =) Sedan satte vi igång och städade lite... mitt i allt så kom farmor o farfar hit på besök... med tårta & lotter... trevligt =) Dom försökte sig på vaggan också, farmor har ju ändå bäddat den åt mig en gång i tiden, men vi fick tusan inte till det....! MEN, när mamma o Karin skulle försöka sig på den...vipps efter 3 minuter så satt den på plats...ÄÄÄNNNTTTLLLIIGGGEEENNNN......haha, jag trodde inte de va sant!!!!??? Ååååå det blev så himla fint, så nu såtr den på plats inne i sovrummet... kanske slänger upp en bild sen=)

Och sedan ramla det in folk hela tiden med paket... Johan hade beställt marrängsvisch...så de blev det =) Mammi o syrran va här ända till sju igårkväll.... ville dom skulle stanna längre .... =( Vill alltid ha dom här...

Nåväl... vid halv tio la vi oss, jag o Johan i sängen och kikade på tv tills vi somnade... som stockar!



Idag ska jag inte göra för mkt, bara vara tror jag... mår illa som en häst, har ont i händerna i skelettet... måste va vattnet?? Mår konstigt överhuvudtaget... usch!
Idag är det 14 dagar kvar... beeeebis, vaar eeee duuuu ???? Kooom uuut nuuu!=)

Kommentarer
Postat av: s

Invito heter den, och du hade nog bara otur, det är en bra restaurang i vanliga fall :)

2009-02-03 @ 15:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback