Jahapp.. ÅTERIGEN!

JA, så va det Fredag IGEN, eller imorgon då ;)


ÄR det inte sjukt, eller är det bara jag som tycker det?

Helgen ser ut såhär...

Fredag; Spinning, Lussibullbak, IDOL och massa mys!
Lördag; Jag o Dojje blir själv, kanske åker ner till svärmor och är där över dagen. På kvällen blir det 28 dagar, knäck, lussikatter och glöggmys med mig själv :)
Söndag; Morgonpromenad och sen får vi se vad dagen har att erbjuda :)


På Måndag ska Troy ÄNTLIGEN få vaccinera sig, nu är man så rädd och orolig hela tiden, man törs ju inte göra så mkt...som att gå på minisjung, åka och bada osv...


Vad har hänt mer? Vi va i Sundsvall i lördags och handlade julklappar till gofisen våran, fööör mkt... men det är ju så svårt att låta bli :) hihi.
Dojje har vart dålig i magen i över 1 vecka, inte velat äta ngt direkt utan man har fått trugat i han... så testade jag att byta ut fullkornsvällingen från 8 månader till mild havrevälling från 6 månader, och mycket riktigt så blev han bättre, det är inte riktigt bra än... men man behöver inte byta blöja 1 gång i timmen och det rinner inte igenom kläderna och han äter!!
Är det nån som har en aning om det spelar någon roll om dom äter välling från 6 eller 8 månader??? Får dom i sig tillräckligt ändå???

Sen har jag gått och blivit huslig minsann, har bakat sockerkakor, pepparkakor, vitchoklad tryffel, knäck och imorgon blir det lussikatter... det är ju banne mig kul att baka :D



Nej, jag ska banna mig lägga mig tidigt ikväll... har så himla svårt att somna in när jag väl lägger mig. Ska först se klart mammas pojkar!

Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: ellas

Ellie äter fortfarande 6mån mild havrevälling å är nöjd med den. Tror inte du behöver vara orolig för att han inte får i sig det han behöver, skillnaden är nog bara att fullkorn är mer mättande än havre...men d e ju oxå kraftigare, märker du att han inte är nöjd på natten så testa att blanda :)puss puss

2009-12-03 @ 20:57:11
Postat av: Jessica

precis, de är mättnaden osv som är skillnaden, inte näringsinnehållet. Har läst att dom kan bli dåliga av för mycket fibrer, beroende på hur känsliga dom är. tex så bajsar Tuva mycket emr dom dagar hon äter havregrynsgröt mot dom dagar hon inte äter det. Inte jättemycket, men man märker en skillnad!

Postat av: tina

Tuva äter oxå mild havrevälling från 6mån. Hon blev jätte dålig i magen när hon började få tänder så kanske det är det? Eller har han fått redan? Dom på BVC tipsade mig då om att ge risgröt eller majsvälling och det blev en aning bättre även om majsvällingen inte var någon hit :)

2009-12-04 @ 15:19:27
URL: http://tinasdagligabekymmer.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ingen fara så länge han är nöjd, det enda som kan bli är ju att du kanske behöver göra en halv flaska till när han inte blir nöjd..eller att du märker han blir hungrig fortare men det är en baggis..huvesaken lillmagen mår bra :-)

2009-12-05 @ 14:15:04
Postat av: tina

jag har också slutat amma helt nu och allt går så mycket bättre på nätterna, Tuva vaknar också en gång och sover sen till 8 tiden :) Har ni fått vaccinerat än? Tuva ska få sin andra spruta den 14de sen är hon klar.. känns skönt att ha det gjort!

2009-12-06 @ 20:17:22
URL: http://tinasdagligabekymmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback