Min Troy.

Idag på eftermiddagen kom Stölle hit, precis då försökte Johan vagga Troy till sömn, gick inge vidare, så han gick in till vardagsrummet o satte ner han i gåstolen, då satt Stölle i soffan och Troy såg han inte fören han satt i stolen, förmodligen belv han rädd för Stölle och började gråta helt hysteriskt, jag tar upp han o blåser på han..men det hjälper inte, det kommer inte skrik utan han gapar bara... ungen blir blå/lila...jag börjar gå in mot sovrummet och innan jag lägger ner han på sängen så känner jag hur han från att vara stel som en pinne och streta emot blir alldeles mjuk...han tuppar alltså av i några sekunder, jag skriker till Johan att han andas ju inte... får panik ... men bara efter några sekunder kvicknar han till ... då kom ju såklart tårarna på mig.. och även på Dojje också! Jag va alldeles skakis, visste inte om jag kunde gå knappt... men Dojje blev fort lugn och flinade på som vanligt... Han har gjort sådär en gång förut och de va med mamma... man blir ju alldeles skräckslagen! Har iallafall läst lite om affektanfall och allt stämmer, förutom att han inte fick några krampanfall... läs här om ni vill!

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Affektanfall-/


Jag har nyss vart på spinning och gud så skönt! Troy sover, Johan är hos Stölle och tittar på film, jag ska ta en låååång, varm, skön dusch och sedan dricka te och äta mackor framför tven...LOVELY!
Har massa bilder sen helgen, men ni får bara en idag, på den sötaste och bästaste!!!!!!





Kommentarer
Postat av: Catrin

Usch att det ska behöva bli så.. Hoppas han slutar med det innan han inser vad han kan göra för att få all uppmärksamhet!

Kram

Postat av: Catrin

Usch att det ska behöva bli så.. Hoppas han slutar med det innan han inser vad han kan göra för att få all uppmärksamhet!

Kram

2009-08-17 @ 22:24:34
URL: http://tobbelobbessambo.blogg.se/
Postat av: Fia

Uscha sånt där är hemskt, jag minns att Kevin fick så, alltså Sofies barn. Han skrek o skrek tills han inte fick ut ett ord o blev alldeles blå, tillslut fick sofie slänga han upp och ner för att typ skrämma han så han skulle börja gråta istället.Hua jag ryser fortfarande då jag ser det framför mig, Huaaligen. Men det är ju tydligen inge farligt utan dom börjar skrika igen efter ett tag men dom där sekunderna känns som evigheter. Stackare, jag vet ju inte hur det är att vara mamma men sånt där är nog bland det värsta!

Hoppas allt är bra med dig annars=) Kramkram

2009-08-17 @ 23:37:14
URL: http://z4mbizzz.bloggagratis.se
Postat av: Louise

Kanske Troy är i en av utvecklingsfaserna, du kan läsa om dom olika faserna här: http://community.babycenter.com/journal/salkert/590275/utvecklingssprang



Tänkte på det du skrev att han knappt kunde komma till ro och sova långa stunder. Enya är likadan just nu och tror hon är i en sån där utvecklingsfas eftersom hon är i v.7-8 nu.

kram kram

2009-08-20 @ 14:39:58
URL: http://loisans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min dotter höll på med detta tills hon var 3 år, skrek tills hon vart blå och tuppade av några sekunder. Man blir rädd, hon hade en mormor som passade henne i allt så hon inte skulle slå sig när hon var ensam med henne :-)man såg bara ett svart gap och att hon vart blå...

2009-08-21 @ 20:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback