Hej =)

Hemkommen från sthlm, har ny höstgarderob... UNDERBART. Har säkert gått upp några kilo av all god mat vi har ätit men det gör absolut ingenting =)

* Svarta stövlar med högt skaft. till knäna.
* Vita puma skor
* 3 tunikor, varav en stickad
* 3 t-shirts
* 1 kofta
* 1 klänning
* Ett par "mamma" jeans
* 2 par strump byxor
* 3 par halsband
* 1 par örhängen
* 2 handväskor
* Puder från face (utan färg, helt SUPER)
* Pencel från face
* Mascara Lancome, puder från loreal (med färg, värdelöst)
* En body till lillen, den allra första =)

Hittade en hel del faktiskt, tok nöjd!
Fredag; Kom fram runt elva, jag och Johan gick runt på stan och shoppade lite, sedan gick vi på Marias jobb och lämnade av all packning och alla påsar med kläder i och gick åt en 2 rätters...

Till förätt blev det hummersoppa till mig och Johan åt vitlöksmarinerade sniglar...va väl sisådär... sedan åt vi oxfilé med nån konstig potatis och lök/paprika sallad... inte någon höjdare.
Vid halv 8 gick vi tillbaka till Marias jobb, och tog tunnelbanan hem till henne och Micke... vi va helt slut allihopa...snackade skit i några timmar...sen somnade vi som stockar, ja... efter mitt skrattanfall.... =P

På lördagen tog jag och Johan tunnelbanan ut på söder... strosade runt där och shoppade mer... sedan blev det sushi till lunch, första gången för hjärtat... och han älskade det... =) Skit roligt!!!
Efter det tog begav vi oss till östermalm...satt på sture och drack chailatte och åt en bakelse... =) Strosade runt där i nån timme... senare mot kvällen gick vi in på fridays... och bokade bord,  Maria och Micke gjorde oss sällskap...då blev det marinerad biff med 3 olika såser och grönsaker...
Vi va väl hemma runt elva nångång om jag inte minns helt fel...=) Va helt slut då också... Söndagen sov vi länge och väl... tog tunnelbanan ner på stan igen... strosade runt och bestämde oss för att äta buffé, denna gång blev det mongolisk buffé för mig... och efter det fruktbuffé, med färsk frukt, friterade bananer och glass.... hahaha... jag säger då det! Jag åt så jag mådde dåligt...
Efter det gick vi på station och satte oss... sa hejdå till Maria och Micke... vi skulle köpa med oss en macka på tåget.. men det blev burger king hamburgare... jag åt inte ens halva burgarn och kanske 3 strips....jag va helt sprängfylld med mat... Jag tror jag ska få i mig så himla mkt men jag får inte ens i mig en barnportion...bortslösade pengar... men ibland får man göra så =)


Idag började min praktik på sjukhuset, är på avdelning 9... helt ok... så himla mkt att hålla reda på bara... och prover hit och dit och namn och personnr överallt och hela tiden kommer det nya ansikten....Men det ska nog gå bra. När jag kom hem till Haga, till syrran gjorde vi iordning middag och tog sen bussen ut till birsta...där jag impuls klippte min lugg och köpte schampo och balsam som jag blev helt förälskad i när jag va hos Maria... Fick även en produkt av henne när vi va i sthlm, som man ska hä i håret efter att man har duschat, i topparna..som ska stärka håret...av samma märke!
Schwarzkopf BC bonacare --->
, helt underbart bra!

Köpte även ett värmeskydd grejjs till håret, både för när man fönar håret och plattar det, kostar några slantar extra men jag är så less på mitt hår så nu måste jag göra nått åt det...
Kérastase resistance  --->, hoppas det är bra!



Sen köpte jag även en ny foundation, börjar få torrfläckar... och en ny pensel... har man en gång börjat med Kicks penslar kan man inte sluta, har använt dom i nått år... och sen dess använder jag bara dom! Och även en svart kajalpenna från pashion, super bra och billig!
Efter det blev det chailatte och mys =)
Nu är vi hemma igen... är ledig imorgon.. så jävla skönt! Jag och Johan va framme i Ånge med tåget i Ånge vid halv tolv, och i Ånge väntade mamma o syster på mig... skulle åka med dom ner till Sundsvall, så va inte i säng fören vid halv två på natta... va helt förstörd imorse... Så det ska bli skönt att få sova ut imorgon =)
Längtar tills jag ska prova alla hårprodukterna och även foundationen...hehe =)


Saknar Johan så himla mkt, va längesen vi va ifrån varandra såhär länge nu...och längre ska det bli =( Men vi ses ju till helgen iaf... jag är så himla lycklig så ingen förstår =) Jag har verkligen hittat mannen i mitt liv, jag bara vet det... Vi har så himla roligt ihop.... funkar så bra tillsammans... åsså har vi ju bebben i magen som bara växer och växer... Jag älskar dig Johan, så himla mkt... du är för bra för att vara sann... alldeles för bra!!!!!!!!!!!!!!!


Nej, nu blire Idol.... Hejdå!!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hallåj! Det där är det bästa värmeskyddet som finns!! De enda som bygger upp håret också! Och som fixar 200 grader.. I love it!

2008-09-29 @ 20:39:33
Postat av: Anna-Maria

Kerastase har ett toppen schampoo för gravida och ammande också som jag har använt, vit flaska med silver kork, bain resistance eller nått (minns inte riktigt, Ememlie har koll annars =)) jag tappade hår som ett psyk från början men efter det ingenting! =) Ett tips bara =)

2008-09-29 @ 21:29:32
Postat av: A-M

Bain Prevention =)

2008-09-30 @ 17:18:01
Postat av: Emelie

Hej igen!

Jaa precis som Anna-mia säger.. Det ska man helst börja med innan man är 6-7månaden för efter det är processen redan igång. Och näringstillförseln stryps på det som är i tillvästfasen i växtcykeln!! Haha!! Vilket utlägg om detta shampoo det är iaf bra!!

Bain Prevention heter det.



Kraaam

2008-09-30 @ 17:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback