Sista veckan.

Dags för en uppdatering kanske.

Troy har varit lite sparsam med språket, utan har mer använt tecken, och ord som bara jag o Johan förstår. Men nu jäklar kommer det ord hela tiden! Bla kallar han mig för "mamma Tess".... åh jag smälter som socker när han säger det :) <3
Han är så klok och så stor så det är inte sant! Tiden har bara rusat iväg. Blir rädd när jag tänker på det.

Iallafall så fick vi fara in på akuten i söndags. Han hade JÄTTE SNABB andning vid  på morgonen, så in i bilen och upp på akuten. Där fick vi träffa en barnläkare som genast skrev in oss på barnavdelningen. Där fick han diverse mediciner, vi blev omhändertagna av helt underbara sköterskor och läkare.
De va också helt bestötta av Troys journal. Bla att en viss läkare skrivit ut medicin som inte ska skrivas ut till barn, och sådan medicin får man inte hantera själv, utan de ska ske utav läkare. De trodde också att han flera gånger fått pencilin utskrivit mot "luftvägskatarr" som i själva verket har varit astma. Kommer man in på VC mer än 3 gånger för astma, ska en utredning göras och en remiss till sjukhuset göras. Tre gånger? Ja, vi har hållt på i 1 år... och inte ens fått förebyggande medicin mot astma. Vad ska man säga? Man blir så jäva arg... 1 år har vårt lilla hjärta fått plågas. Men nu, 1 år senare har vi äntligen fått rätt hjälp. Och till hösten ska vi på återbesök och titta så allt är som det ska och om eventuella mediciner behövas bytas ut.
Det känns som en stor sten lossnat från mitt hjärta. Hoppas de håller sig till förkylningsastma och inte astma även då han är frisk.

Mammas lilla hjärtegull <3



På lördag har jag gått 38 hela veckor, så då är bebis välkommer att titta ut. Men inte innan tisdag, då Johan kommer hem från jobbet igen. Och då blir han hemma tills bebis är ute....och veckor efter det :) Så himla skönt. Nu längtar vi efter lillebror <3


I lägenheten/radhuset går det segt med inredn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback