Paltkoma.

Ja det är bara förnamnet. 3 rätters hos mami idag, IGEN. Fick det även igår. Mkt uppskattat att slippa laga mat :) Idag har vi haft fullt upp. Troy vaknade 5 (!), jag somnade runt halv 3, svettades som en tok, allt är obekvämt när jag ska sova, får så svårt att andas, att jag till och med drömmer på nätterna att jag inte får någon luft.

Dödstrött va bara förnamnet.
Jag, mamma o Dojje åkte iaf ut till Timrå, mitt i skogen till ett litet gårdhus som hade en liten inredningsbutik, shabby chic och annat smått o gott :) Dom hade även ett litet cafe där, jätte mysigt. Två vita, hängande hjärtan med spetssnöre fick följa med mig hem, så nu hänger dom så fint i fönstret :)
Dojje sov i bilen under hela besöket. Därefter släppte vi av mamma hemma och åkte hem till Skönsmon. Vi åt lunch och fick finfrämmande av Ellas o Ellie, mkt trevligt! Busungarna lekte o kramades och lekte lite till :)

När dom for hem åkte jag o Dojje till lekparken nedanför mina föräldrar, innan vi gick upp till dom och åt mat. Efter maten tvärslockna jag i sängen, mellan varven kom Troy o skrek mamma mamma mammma, men jag va helt off... jag kunde bara inte resa mig upp... ont i ryggen, svetten rann o jag va helt färdig!!!!!!!!!!
De här med svettningar... alltså, anledningen till att vi inte sov kvar hos mamma va för att inatt så bokstavligen sprutade svetten på mig, det kommer som vallningar och jag blir helt dyngsur... här hemma sover jag med fönstret öppet... annars avlider jag. Nån mer som har eller har haft det såhär under graviditeten? Helt sjukt.


Känner att jag klagar över väldigt mkt just nu, speciellt att jag har ont överallt... men jag kan inte hjälpa det. Jag tycker helt seriöst att det är sjukt jobbigt allting, kan inte minnas att jag tyckte de va såhär jobbigt att vara gravid sist.... Visst är det skönt när Johan är hemma, men det är lika jobbigt då... för ju mer jag ligger still o vilar, ju ondare får jag. Det är alltid värst att ställa sig upp på morgonen, när man har legat still i samma ställning för länge... då känns det som att puppan ska explodera.... så när han är hemma vilar jag mer, så då blire nästan värre och mer iscias får jag. Men när jag är själv har jag inget val, då måste vissa saker göras. Det r tungt och de känns att man belastar ryggen och jag är dödstrött hela dagarna.... Nej nu ska jag sluta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback