Orolig.

Troy har alltid varit kräsen då det gäller mat. Korv och makaroner har alltid funkat, och pizza INGET annat, förutom ärtor och majs då. Innan han fick magsjuka för 1-1,5 månad sen blev han helt plötsligt rätt stor i maten och började till och med äta pasta och köttfärssås, vilket är ett stort steg för oss.

Nu sen magsjukan äter han inte ens korv, han dricker inte ens sin välling på kvällen. Det är precis som att han blir äcklad av all mat, han tuggar lite sen spottar han ut. Idag på dagis åt han inte ens frukten som dom får efter maten.

Förut när han har matvägrat i några dagar har jag alltid fått i han välling, då vet man att dom får i sig nånting iallafall. Men nu har det gått över en månad och han äter nästan ingenting. Jag har sett hur smal han har blivit och till och med en fröken på dagis påpekade det idag.
Jag är så trött på att vara orolig över maten hela tiden, får han i sig det han behöver av att äta korv varje dag? Nu äter han inte ens korv. Han har slutat att äta youghurt till o med som han älskade förut, får i han lite fil ibland.

Imorgon ska vi på bvc iallafall o väga han o se så att han inte går ner i vikt, och ska prata med dom o få lite råd.

Har ni varit med om samma? Ge mig lite råd i såfall, och säg inte att det är vanlig matvägran... för det är det inte. Detta har hållt på länge!

Kommentarer
Postat av: Elin

Va sa dom på bvc??

2011-03-26 @ 21:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback