SD.

Jag fortsätter disskutionen på min blogg, lite urtjatat jag vet, men jag vill få fram mina åsikter.

1. Jag är inte så insatt i deras historia, därav borde jag (enligt vissa) egentligen hålla tyst. MEN, av de lilla jag vet vill jag ändå få säga vad jag tycker.

2. Jag håller verkligen inte med om allt de står för och säger.

3. Jag är INTE rasist

4. Jag tycker alla människor är lika mkt värda, OAVSETT kön, ålder, sexualitet, färg, ursprung med mera.

5. Jag tycker och står för att vi tar in för mycket invandrare. Jag tycker att vi ska ta in så pass många så vi kan ta hand om dem vi har. Jag tycker vi ska börja med att ställa problemen till rätta i framför allt Rosengård, Tensta med flera ställen.

6. Jag tycker inte heller att vi ska bygga fler moskeér i Sverige. Skulle vi få bygga kyrkor i deras länder? GLÖM det.

7. Jag tycker det är förjävligt att SD har kommit in i riksdagen.

8. Varför kom de in i riksdagen? Tyder inte det på att vi har problem i Sverige?

9. Jag avskyr människor som ser skillnad på andra människor genom färg, ursprung, sexualitet, religion, kön, ålder med mera.

10. Jag tycker det är på sin plats att alla tar sitt ansvar (helst politikerna) att istället för att vägra sammarbeta med SD, att kanske se över sin egen position, titta på vart felet sitter, hur det kunde bli såhär? Det är ingen demokrati att vägra sammarbeta med ett parti som svenska folket röstat in. Nu ser läget ut som det gör, acceptera det och försök göra allt bättre tills nästa valår, så de inte kommer med i riksdagen igen!

11. Jag har många vänner som är invandrare.

Nu har jag inte bara åsikter om invandringen, men det är väl det ni vill veta? Det är ju endast det som alla ser och talar om.


Jag försöker bara se saker och ting från båda sidor, få inte fel uppfattning nu om att jag gillar SD, för det gör jag INTE. Vill bara få fram att det finns ett problem i Sverige, då sååå många röstade på dem, fler röstade på dem än vänstern och KD, är det inte ett problem då?

btw, jag är STOLT socialdemokrat.







Roligt om ni säger vad ni tycker :)

Kommentarer
Postat av: Pappi

Du är så klok du Titti Bra skrivet

2010-09-21 @ 17:39:35
Postat av: Angelica

Fyttirackarns vad bra skrivet, Tessan! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback