Helgen!

Natten mot fredagen sov Troy inge vidare bra alls. Precis som att han kände på sig att jag skulle åka bort dagen efter. Mitt tålamod va inte det bästa heller, tur jag har Johan!
Så, fick väldigt lite sömn men kunde inte sova på dagen heller.
Satte mig på tåget vid halv 3 ner till stan, mamma hämtade mig och vi åkte "hem" till haga. Kort därefter beställde vi hem mat och mumsade i oss.
Vid halv 8 satte vi oss i en taxi ner på sporthallen för att se Takida. Va visst förband också, verkligen INTE i min smak. Vi har ju ståplats också, och jag va ju smart att ta på mig dom högaste klackiskorna jag hade. Vi stod där strax efter halv 8 och Takida började inte spela fören kvart över 9, 45 min senare blir jag sjuuukt trött i benen och började bli svimfärdig och illamående, höll mig ett tag... men sen fick vi gå längst bak och sätta oss en stund där det fanns plats. Men sen fick jag springa på toa för det kändes som att det skulle komma upp spya vilken sekund som helst... kväljdes bara, och inget kom. Och jag hade bara druckit 1 öl, så det berodde inte på nån alkohol. Fick sätta oss utanför ett tag men de blev inte bättre.
Och jag hade ju ätit sallad till middag, sovit dåligt natten innan och inga kolhydrater alls... Så, vi tog en taxi bort på max och jag beställde ett maxmål, fick i mig 2 tuggor av hamburgarn...men stripsen gick ner... och vet ni, det är det godaste jag ätit tror jag... haha! Och riktigt fanta, och gud så gott det va! Jag blev bättre påengång...

Jag hade ju bestämt mig sen länge att jag skulle gå ut på krogen efter konserten, men jag var så trött, så himla trött så jag kunde knappt stå, va alldeles sprängröd i ögonen så jag hakade på mamma o syrran hem och la mig i sängen istället, och så skönt som det var att lägga sig ner och sova, har det f*n aldrig vart... min första natt på över 9 månader som jag sov en HEL natt, säkert längre också för på slutet av graviditeten som man ju knappt då heller... Jag mådde som en prinsessa när jag vaknade vid 8, det va helt sjukt vad skönt det var!

Men åter till Takida, va verkligen skitkul och grymt att få se dom live igen, då man inte sett dom på X antal år.... :) De va ju en viss skillnad nu :P Skitbra va dom, tycker de va konstigt att dom fick så dåligt betyg i tidningarna.... Tack mamma för en underbar kväll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Lördagen, åkte jag o mamma ut till Birsta, gick först ut på IKEA och handlade lite saker åt Dojjes rum, sedan åkte vi på ICA och handlade mat till middagen :) Sedan brummade vi hemöver. Hemma väntade världens bästa pojkar, gud så jag hade saknat min lilla godbit!!!!!!!!!!! Mina bröst va mer än sprängfylld så jag o Dojje la oss i sängen o myste och han fick tutta, för sista gången :( Jag har ju velat framotillbaka med ammningen... men på lördagkväll bestämde jag mig riktigt, för om det blir bättre nätter utan ammning är jag beredd att sluta med ammningen, återkommer med det lite längre ner.
Mamma gjorde iordning hennes goda fisksoppa, jag är inte så förtjust i varken fisk eller soppa annars... men den är gudomlig! Med aouli till! MUMMA!
Sedan myste vi bara på hela kvällen.

Natten blev inte så roligt då Troy såklart ville ha bröstet, va väl vaken 3 timmar i streck och ville kliva upp kl 5 ändå... sedan när vi skulle sova efter gröten knöla han på i en kvart kanske, men sen somna han helt själv! Gud jag kan inte sluta tycka synd om han!!!!!!! Nu dricker han välling utan problem! Det är nog mest jag som har problem, får lite panik då jag tänker att nu är den här tiden verkligen över.... dom där mysiga stunderna, den där närheten... finns inget mysigare! Så jag far nog mer illa än vad Troy gör, vet itne hur många gånger både igår och idag jag har vart påväg att lägga mig ner med han så han får tutta, men då gör jag han bara mer förvirrad...att ibland får han, och ibland inte. Min lilla ögonsten har blivit så stor, alldeles för fort :( Jag blir tårögd bara skriver om det, trodde inte ajg skulle känna så starkt för ammningen som jag gör, alla som har ammat eller gör det vet nog vad jag pratar om.... MEn nu är det som det är, och det verkar funka!
För igår kväll, somnade han vid 7, vaknade inte fören halv tolv inatt då jag tog en snabbdusch, tror han vaknade av det då toan ligger alldeles vid sovrummet, då låg vi o myste och pratade lite och han somnade om UTAN grin! Vid 3 vaknade han igen, då fick han välling och somnade snällt om till 6 imorse!!!!!!!!!!!!! Om vi får sånna nätter blir jag otroligt glad!!!!!!!!!!!!!!! Skönast för oss alla 3.



Igår gjorde vi inte så mkt, tog en promenad osv, åt en god middag innan mamma åkte hem på kvällen. Idag har vi gått forsön runt med Elin & Oliver, alltid lika trevligt! Sen kom Johanna över på en kopp kaffe...också himla najs :)



Och GI håller jag i än, förutom nån öl nu i helgen och fusket på MAX då... men jag kör på!!!!!!

Nu blire bilder...






































Kommentarer
Postat av: Elin

vilka fina bilder :-)

Postat av: Elin

vilka fina bilder :-)

2009-11-16 @ 21:39:07
URL: http://ejlins.blogg.se/
Postat av: Jessica

va söt Troy är...!!! han är så hilma lik dej, men nu när man ser han och Johan breved varandra så ser man lite likhet där också :)



Nä, nu måste jag dammsuga, Tuva har ätit digestivekex på mattan, smuligt och fint nu :)

2009-11-17 @ 10:35:36
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback