Tuttar, tissar, brön, bröst...

Innan jag blev med barn trivdes jag med mina tuttar, det var varken eller, hade inga komplex för dom iaf.
Nu, efter graviditeten, ammning och rätt stor viktnedgång så har jag inga bröst. Det jag har, det är två skinnpåsar med bristningar och överflödig hud som hänger. Jag känner mig sjukt okvinnlig! För varje gång jag tittar mig i spegeln så mår jag mer och mer dåligt över det. Hade jag haft pengar hade jag bokat tid för operation imorgon! Men nu har jag inte de här pengarna. Jag vill inte ha några jätte meloner, inte det jag menar. Jag vill fylla ut huden som hänger där och lyfta upp dom, så jag känner mig "hel" igen. Vill känna mig kvinnlig igen, vill kunna ha en urringad tröja, vill kunna ha en pushup bh, det som händer nu när jag har en sån bh, det är att huden rinner över, det går inte ens att trycka upp dom med en pushup! Helt sant!


Nått mer som jag har fått komplex över är magen, jag har hud som hänger, som skrynklar sig... som inte vill gå tillbaka. Det är fruktansvärt jobbigt, bara tanken på att gå i bikini får mig att må illa... Även där vill jag operera mig, ta bort överflödig hud.


Jag lovar er, så fort jag har pengarna i handen så gör jag det, utan att blinka!



Nu ska jag krypa ner bredvid min lille prins, mitt älskade lilla hjärta!

Kommentarer
Postat av: ★ Twixy ★

hua vad jobbigt =/

Postat av: Yvonne

Men nog överdriver du liiite va??? Du kanske har gått ner i vikt för fort. Men så är det så att det är alltid bara vi själva som ser alla felen. Du duger som du är, du är jättefin och lagom.

Kram

2010-03-15 @ 08:15:10
URL: http://ysven.bloggplatsen.se
Postat av: Johan

Ja du överdriver! Du är perfekt som du är älskling det lovar jag dig. Jag älskar dig precis som du är nu!

2010-03-15 @ 15:44:06
Postat av: tina

känner precis igen mig! Och det är inte alls kul, ska man se ut såhär för alltid nu? Eller kommer det bli ännu värre till nästa barn?

2010-03-16 @ 09:42:12
Postat av: maria hjorth

Vad spelar det för roll?



Fan att vi ska vara så styrda över hur en "perfekt" kropp ska se ut. En perfekt kropp är väl en kropp som har lyckats bära och föda fram ett barn? Och det är ju klart att huden töjs ut när man är gravid. Det viktigaste är väl att man är frisk? Vad spelar lite tigerränder och hängpattar för roll egentligen? Pattarna har ju gett mat till en underbar lite kille. Och han mådde ju så gott i magen. Jag blir arg när jag tänker på vilka ideal vi strävar efter. Det är inte ditt fel att du känner som du känner men jag säger bara fan till det mansdominerade samhället som vi lever i och att vi tjejer är så korkade som bara köper allt. När ska vi börja fatta att det finns viktigare saker i livet? Jag säger inte att jag är bättre än dej jag är lika lurad jag själv. Men fatta vilken onödig energi vi lägger på att vara missnöjd över hur vi ser ut! Ta all den energin och fokusera på nåt vettigt istället och var glad att kroppen kunde skapa en sån fantastisk liten krabat. Jag hade helt ärligt tyckt att det varit värt att ha en mage som hängde över trosorna så att trosorna inte ens syntes och pattar till knäna som jag fick rulla upp i bhn för att få Bon. Lätt för dej att säga tänker du nu som inte fick några bristningar men jag menar det. Det låter som jag är arg på dej nu, det är jag absolut inte! Jag är bara arg på dagens skönhetsideal. Och hade du inte fått barn hade det säkert varit nåt annat du var missnöjd med...

2010-03-16 @ 18:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback