Sundsvall.

Ja, nu är vi i Sundsvall. Liten sover och jag har nyss ätit sen middag, väldigt sen.


Jag och Troyye blev rastlösa imorse och packade in oss i bilen och for ner. For raka vägen till mammas jobb och åt lunch och surrade. Sedan åkte jag och Troy ut till Birsta och brände lite pengar :) Köpte en ny vårjacka åt lillen på Polarn&Pyret. För alldeles på tok för mycket pengar, men jag tror den är riktigt bra och bra kvalite. Och fin va den också:) Köpte även två par vantar och och mössor åt Troyyen, men ska nog byta den ena, köpte gröna mössor, men jag vill ha en brun/svart istället. Får byta den på lördag när vi ska ut igen!
Till mig själv blev det ett hårband och en hudkräm, that´s it. Till hemmet blev det stolsdynor,en duk och en fin liten blomma till köksbordet. Mycket billigare där än det jag beställde på jotex, så ska ringa och avbeställa det.

Väl hemma hos mamma och pappa, så var pappsen hemma. Det första Troy gör är att klämma fingrarna i dörren, vilket hack han fick på fingret :( Stackars liten! Alltså, jag har aldrig skådat en pojke som är så otroligt mammig, alltså visst är det mysigt att han är så. Men det börjar bli lite jobbigt, att när vi är borta, kan jag knappt gå på toaletten, utan grin, som nu ikväll hade jag tänkt gå på spinning nere på ego, men det går inte, för han skulle ha grintat från att jag tog på mig skorna tills att jag hade kommit tillbaka.
Jag kan inte gå ut från rummet, och låta nån annan hålla i han, det går inte. Är vi hemma hos oss, KAN det gå ibland.
Vad ska vi göra? Jag behöver verkligen råd. Jag och Johan vill kunna gå på en bio, gå ut och äta en middag ilag, gå och bowla... vad som helst. Man tappar bort varandra helt i vardagen, vi behöver verkligen få lite egentid med varandra. För även, om vi bara skulle lämna honom hos nån, så gör det så ont i hjärtat när han skriker tills han tuppar av. Jag behöver verkligen råd....


Mammas älskade lilla prins. Om han ändå bara visste att jag inte tänker lämna honom för alltid....lilla hjärtat.

Kommentarer
Postat av: ★ Twixy ★

hua då :/ farligt med dörrar ibland :S

Postat av: Catarina

Är han lika mammig när du inte finns i närheten? Vår Alva är otroligt mammig. Hon gråter precis som Troy så fort jag försvinner på tex toaletten. Hon gråter också när jag går hemifrån, men en stund efter att jag gått slutar hon och sedan går det hur bra som helst när mamma inte är i närheten.

2010-03-26 @ 06:15:04
Postat av: Emma

Stackars er vad jobbigt det måste vara :/ Självklart vill man väl att sin son ska vara mammig men inom gränser! Enda sättet för honom att vänja sig är väl att han får lära sig? Börja med att lämna honom korta stunder så att han vänjer sig med det till en början. För det blir väl jobbigt den dagen han börjar på dagis också (om ni nu tänkt att han ska gå på det). Men vad vet jag som är barnlös. Men jag förstår att det är jobbigt för Troy men minst lika jobbigt för dig/er också! Jag blir lite "stolt" att det gick så bra att du lämnade honom med mig den där gången när du åkte och hämtade Johan. Inte en sur min eller nåt utan han låg där på filten och bara flinade! Jag hoppas det löser sig snart så ni kan få göra något på tu man hand eller att du kan få göra sånna enkla saker som att gå iväg en timme och träna ! =) Ha så mysigt i sundsvall :) Puss

2010-03-26 @ 20:37:52
URL: http://emmish.bloggsida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback