Ont

Hade ont i halsen så jag inte kunde svälja imorse, men sen försvann det :) Skönt!
Jag och Dojjen har storstädat idag, efter de och frukosten sov vi en stund, innan vi gjorde iordning fika och åkte till Ljungaparken. Sjukt att alla lekprylar står kvar sen man va liten själv. Och Ljungaverk överhuvudtaget, det ser ju så öde ut, vi åkte förbi gamla kiosken, helt igenväxt, ingen bryr sig. Fel och riva det, eller iallafall klipp gräset runt om? Ser ju inte klokt ut. Helt seriöst skulle jag inte vilja flytta tillbaka till Ljungaverk för pengar! Nog för att jag saknar mitt hus, gör ont i hjärtat när jag åker igenom Johannisberg och även Ljungaverk, man har så fina minnen, och att allt det försvinner, att den delen av ens liv har försvunnit och kommer aldrig mer tillbaka, det ger mig kalla kårar. Att mitt barndomshem inte är "mitt" hus längre, det gör ont i hjärtat, i själen!

Till och med när jag va liten va det ju större, fanns till och med en leksaksaffär, men nu? Inte ens konsum. Så himla synd tycker jag! Lär väl bli likadant med Ånge om posten läggs ner. Jaja, nog om det!



På lekparken va de mysigt, vi åkte rutchkana och busade på :) När vi kom hem försökte jag göra iordning mat, vet inte vad det är med Troy, men han är VÄLDIGT mammig och vill helst inte vara själv en sekund, tänder spricker ju det upp hela tiden, så det kanske beror lite på det. Vid 6 kom Karin och Zäta hit, skulle passa Dojje medans jag tog mig en joggingtur runt Forsön. Troy har fått för sig att han är rädd för hunden Zäta nu, så han hade inte alls vart nå pigg på att han skulle vara där. När jag kom hem va han jätte ledsen och rädd, stackarn! Sedan fick han utslag över hela magen, ryggen och lite i ansiktet, antingen va det allergi mot hunden, eller ngt han hade ätit. Men det försvann efter ett tag, tack och lov! Tro va det va då....

Nu sover skrot Nisse och jag ska gå ner till tvätten och hänga den, sedan duscha och därefter krypa ner bredvid sötongen! Imorgon kommer äntligen Johan hem, han är såååå efterlängtad :) Ska bjuda han på fläskfilé, potatis och en god sallad hade jag tänkt :)


Dessa små söta klickade jag hem till Troy :)




Och denna damp ner i brevlådan idag, bästa köpet på länge!







Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback