Vilken vecka.

Jaa, vart ska jag börja?
Utgång på sista april, roligt på förfesterna, men forum har jag inte så mkt minne av. Jag tål fan ingenting, var full redan efter 2 öl. Har haft sjuk ångest hela veckan och den sitter i en, som en god vän sa, de måste va kemiskt. Spelar ingen roll om jag dricker tio eller en öl, får alltid ångest. Men sjuk ångest när man inte vet vilka man har pratat med eller vad man har sagt, usch nu lämnar vi det.

Troy har haft feber sen förra torsdagen. I Måndags, när vi skulle klä på oss och vandra upp på dagis för inskolning så tar jag tempen och den ligger på 39. Happ. Lillen blev dåligare och dåligare och tillslut låg tempen på över 40. Hosta och snorig. Lillvännen.
På tisdag eller onsdag eller när det var, torsdag nu i veckan... så ringde jag VC, för då hade han haft feber i en vecka... för att kolla så de inte va öroninflammation... jag berättade läget, att han inte sov på nätterna utan grät helt hysteriskt, man verkligen hörde att han hade ont... så jag tänkte att de kunde vara öroninflammation... så flinar läkarn lite efter att han tittat i båda öronen och säger att det är ju vanligt med sånna här små bebisar att dom har magont, han trodde inte att de berodde på nå örvärk. Men visst, han va röd i öronen så han hade nog bakterier i kroppen men nå pencilin va det inte på tal om. Utan jag skulle använda mig utav koksalt för att rena?! MEN VA? Det rinner snor, han är inte täppt... och jag tror ju knappast där problemet sitter. Jaja... tack o hej!

Hem igen, trött och slut efter alla sömnlösa nätter, man är orolig för att troye varken äter eller nästan inte dricker något. Och sen, va jag så arg på läkarn som liksom nästan dömde ut mig.

Men idag, fick jag nog när Troy vaknade med 39,5 i feber, utan någon anledning när hostan nästan är borta och snoret är borta. Så då fick jag prata med en snäll tant på primären, som blev helt chockad över att läkarn inte tog några prover ELLER tittade i halsen osv... så vi fick komma ner. Åkte ner, satt och vänta i 3 timmar tills vi äntligen fick komma in. Troy måste ha haft över 40 grader, han va helt borta och sa inte ett knyst när läkarn klämde och kände. Och mycket riktigt, han hade öroninflammation, och något konstigt i ena örat, som hade trodde va en blåsa på trumhinnan... stackars liten! Så nu blire pencilin i en vecka...

Men dock, ska de vara så att man ska måsta åka 20mil, vänta i 3 timmar och att Troy har fått stått ut EN VECKA TILL med öront? Man vet ju själv hur jävla ont det gör. Då kommer samvetet in, vissa nätter har jag nästan blivit tokig... och sagt åt han o vara tyst och lagt han i sin säng i några minuter, för man orkade bara inte. Åsså skrek han för att han hade ont .... Men hur skulle man veta??? Hua, vi ska iallafall byta vc till Fränsta nu.
Och nästa gång, så ska jag lita på min instinkt... tycker läkarn kan betala för resan ner och hem....

Huvudsaken han blir frisk nu. Så inget dagis denna vecka heller,men de gör inget =)


Jag har förresten gått upp 2 kg denna vecka, vilket beror på att jag inte gått utanför dörren förutom en dag, då vi hämta posten och gungade lite. Well, de kan jag ta.
Johan går av sin jour imorgon så då blir det träna av.
I helgen har vi bara tagit de lungt, i fredags grillade vi och åt gott, tittade på film. Lördagen gick vi och gungade lite, åt en glass och så. Sen på kvällen blev det film och gottigott då också :)
Idag, som jag skrev... Sundsvall mest hela dagen. Mamma va hit en sväng nu på kvällen med annanas paj o vaniljvisp, MUMS!

Sitter nu och väntar på en film som börjar, vid tio... vette tusan hur man ska orka då det blev 3 timmars sömn inatt, gäääsp!


Jag och Johan har pratat lite framtid och så, kan börja med att berätta att Johan ska på anställnings intervju i Oslo, på pappas företag. Dit ska han på Onsdag, men tar tåget ner på tisdagmorgon. Och går allt som planerat så får han en provanställning på 3 månader, och sen får vi se... vi HOPPAS att det går vägen!!!!!!!!!!! Då ska han ligga borta på jobb, det kommer bli så jävla bra... men jag ska inte hoppas för mycket. Och då blir det naturligtvis flytt, vart är hemligt än... ;) Vi har inte riktigt bestämt oss. Tiden får utvisa.


Jag har iallafall fått jobb på hemtjänsten i sommar, heeela sommarn! Så jävla skönt, blev så glad när dom ringde och sa att jag fick det :) Blir kanon.


Nej, nu gick Johan och la sig så jag får se filmen själv.


Nu får det vara bra, långt inlägg. GodNatt

Kommentarer
Postat av: Lina Sällström

Oslo och Göteborg ligger ju hyfsat nära. Ska ni inte flytta hit?:) Hade ju varit hur kul som helst. Kram

2010-05-14 @ 10:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback