Fy....

Påsken har varit bra. Kört skoter, fiskat, ätit upp mig lite på påskmat och haft de trevligt!
Troy va pigg trots förkylning och diarée...
Men i tisdags eller onsdags, när jag precis hade dragit på mig träningskläderna och skulle gå ut genom dörren, kommer han krypandes, och ställer sig mot mig och vill ha en kram, då spyr han en fontänspya över golvet och halva mig. Stackars mammas lilla hjärta :( Blev 2 spyor till innan sängen, och massa massa lösbajs :( Dagen därpå likaså, men pigg mellan kräkningarna. Men maten, va det segt med.
I fredags, laddade jag upp inför högskoleprovet som skulle äga rum på lördagen, laddade upp med nya sköna pennor och gott fika. Kommer hem, Johan känner sig dålig och mår illa, Troy bajsar 398593258 gånger och vill inte äta. Då troyen har lagt sig spyr Johan, MINST sagt. Tillslut får han springa och spy samtidigt in på toan, sitter på toastolen och bajsar och spyr samtidigt, så håller han på i timmar... Så senare på kvällen, började jag må illa också, sagt och gjort... vaknade vid 2 på natten och spydde... Troy vaknar, Johan och jag spyr samtidigt i varsin hink och försöker samtidigt hålla Troy borta från hinkarna....
Behöver jag säga att det inte blev något högskoleprov?? Lördagen, kunde vi knappt stå på benen, turades om att ligga ner, stackars Troy var något rastlös.
Snälla svärmor kom vid fem på eftermiddagen med youghurt och cola och tog en liten promenad med Troy, så länge som det gick.
Idag mådde vi alla bättre, dock är Troy fortfarande lös i magen stackarn. Och vill inte just äta ngt, nu har han vart de i över en vecka, de syns på han att han har gått ner i vikt :(
Vi tog och städade hela lägenheten, dammtorkat, dammsugit, torkat golv, vädrat och bäddat rent i alla sängar, SKÖNT!

Idag tog vi oss ut genom dörren iallafall. Var ute i 3 timmar i de fina vädret. Gungade, gick på promenad och käkade glass, Troy uppskattade att vara ute tror jag, då han har vart inomhus halva veckan.

Nu har Johan åkt till sandö, och vi ses inte fören på fredag :(
Imorgon åker jag o Troy ner till stan, till mamma o syrran o pappa. Ska plocka upp moffa också som skulle på sjukan, åsså måste jag hinna med skolan innan.



Nej, nu får det räcka, ska skicka iväg ett mail sedan blir det sängen.... Nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

hahaha, förlåt att jag skrattar, men jag ser framför mej karl din sitter och bajsar och kräks samtidigt, och ni spyr och försöker hålla koll på pojke. förstår att de inte var roligt, men du beskriev så detaljrikt!! Hmm, om du åt upp dej på påskmat så försvann ju det iaf då! jag och Tuva har haft tur, jonas har haft magsjuka, men jag å Tuva klarade oss! Helt sjukt! Men bra. Hoppas ni håller er pigga och att Troyen får tillbaka sin aptit snart!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback