Hjälp!

Måste ju  berätta om Dojjes framsteg!:)
Han har sen en tid tillbaka börjat åla sig bakåt, men nu börjar det gå frammåt istället :) Ställer sig på alla fyra och försöker med all kraft ta sig frammåt, men det går inte riktigt än... Han vinkar hejdå, gör rörelserna till imsevimse, vet vart lampan, piltavlan, mamma & pappa är nånstans om man frågar, mammas lillpojke är stor :) Gud vart tar tiden vägen? Det är skrämmande...













Det där med att sluta amma gick inge vidare, och det va inte Troys fel utan mitt, känner mig så kluven om jag ska sluta eller inte. För jag kom hem från mamma och pappa sist saknade jag han så mkt, så jag gav han bröstet när han skulle sova middag för att jag "tyckte så synd om han", utan att han gjorde någon antydan på att han ville. ( vi hade bstämt att försöka sluta med ammningen då)
Nu tuttar han inte för att han är hungrig, utan mest för närheten. Vissa nätter har han sugit så mkt, så när jag vaknar, så flyter tuttarna ut i sängen som några skinnpåsar, och så svider det.

Igår bytte jag ut gröten mot välling på kvällen, vilket har fungerat kanon, och sedan bestämde jag mig stenhårt att han inte skulle få somna vid bröstet. Ungen skriker så han blir sköblöt i svett, ingen hjälper. Nu ikväll skrek han för kung och fosterland, jag till och med la ner han i sin säng, släckte lampan och gick ut i några minuter... men inte blev det nå bättre för det. Tog upp han, la mig med han i sängen.. och skrek så jag trodde stämmbanden skulle gå av, så ajg tänkte men gud ... kanske han har ont i magen av vällingen... (han fick en ny sort), ja..så tillslut gav jag med mig och gav han bröstet... KNÄPPTYST på en gång... och somnade! Men om 3 timmar vaknar han igen, å sen håller det på så hela natten....


Det är så himla svårt att vara riktigt bestämd, det är ju ändå bara närheten han vill ha, också tycker man synd om han. Det är ju där felet sitter, att man tycker synd om dom, för det är det inte. Men det blöder i hjärtat på mig när jag vet att de enda han vill är att få tutta lite och få närhet.
Sen tycker ju jag att det är himla mysigt att amma han också, det gör lite ont i mig när jag vet att den tiden snart är över... eller egentligen är den över. Han behöver ju inte bröstmjölk nu....

Så hur ska man göra, tips någon???? SNÄLLA!
















Kommentarer
Postat av: Catrin

Kan tyvärr inte ge några tips, min mjölk bara försvann och så va de med det. Han va tvungen att acceptera!



KRAM

Postat av: tina

Jag har samma problem så jag har tyvärr inget tips :( jag har försökt stenhårt flera nätter med att försöka få tuva att sommna om utan att tutta men det blir ju grin i flera timmar och det orkar man inte så tillslut har det bivit så att man har låtit henne tuttat och då sommnar hon direkt. De flesta säger att när som helst kommer hon sova en hel natt ( och det har dom sagt i 3mån tid) så jag tror inte ett skit på det längre. Läste i nån bok att det andra halvåret så kunde barn börja vakna mer på nätterna och det skulle bero på att dom drömde mera, men om dom alltid har vaknat flera ggr då? nej frågan är va man ska ta sig till?! förresten va duktig han är som kan vinka och mamma och pappa och allt, tiden går fort!

2009-10-19 @ 22:19:11
URL: http://tinasdagligabekymmer.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag ska få in en header också. Vill du ha den tuffare, sötare eller nåt?

2009-10-20 @ 00:27:08
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Jessica

hahaha, en sån där bild uppe på sidan, på min står de "välkommen in i mitt liv" eller nåt.

2009-10-20 @ 12:44:41
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Jessica

jag vet inte hur man får bort babyräknaren, vet inte var den är inlagd. Det här är de jag kan göra just nu. har mailat en adress med väldigt bra förklaringar på hur man gör saker, så länge man tar sej tid att läsa om och om igen, haha.

2009-10-20 @ 14:53:33
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Först och främst så måste du inte alls sluta amma, om du inte verkligen vill det själv! Men har du bestämt dig så sök efter "amningshälpen", där finns tips om allt som har med amning att göra.



Vad duktig han är Troy :) Så stor dom har blivit!



2009-10-20 @ 22:54:54
Postat av: ellas

Gumman, har lite samma dilemma som du, funderat fram å tillbaka hur man kan göra. Vi har provat med att lägga ellie efter vällingen, men d blir världskrig i sovrummet, provat massa olika saker, men nu har jag insett att jag inte vill sluta amma än, hon vill ju bara ha det som är trygghet för henne! Tänk själv, dom har vuxit i vår kropp, ätat ur vår kropp, fått trygghet av vår kropp å efter några månader i livet, ska vi klippa det sista bandet till vår kropp, varför? Så, mitt tips till dig vännen är, skynda inte, det ger sig, å den här tiden kommer inte tillbaka! Så kan jag säga för jag har varit i den situationen att jag inte kunde amma,med Tindra, d va jättejobbigt! Jag tycker även att du har en fantastisk son, som talar om för dig exakt vad han vill ha, dig!Snacka om starka band. Ha tålamod med honom och dig själv, det löser sig när det är dags, du e en så fin mamma Therese, lyssna till dig själv, då får du de bästa svaren. Hoppas få se er snart, är så tråkigt att vi inte ses mer än vi gör. Sköt om dig å din fina familj. Kramar

2009-10-20 @ 23:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback