Omtumlande.

Jaaa... det kan man ju lungt säga!

Igår-kväll skrek Troy så nå kopiöst... han skrek så rösten blev hes, han va knallröd, tårarna sprutade, va en fiolsträng i kroppen, vred och vände sig, inget vi gjorde hjälpte. Jag grät själv och visste inte vad vi skulle göra. Det höll ju bara i sig en kvart/20 min ungefär... men det va så himla otäckt.
Så tillslut ringde Johan till primärvårdsjouren... visste ju vad vi skulle få till svars, att det nog är magen..gaser och luft, eller om det är ngt jag har ätit som han är jätte känslig mot. Men om vi ville så fick vi åka in, så en barnläkare fick titta på han så vi skulle känna oss lugnare, och det gjorde vi.
Troy somnade runt 7, vid tio vaknade han, gav han mat sen åkte vi ner, han sov hela vägen ner och nästan hela tiden vi fick vänta där inne.

Läkarn på akuten kände och klämde på han, tittade även i öronen så man kunde utesluta öroninflammation ... Allt va precis som det skulle va, Troy va lugn under hela undersökningen...förutom när hon skulle titta i hans öron..de va lite otäckt!!! Så, det finns inte så mkt att göra mer än att trösta när han blir sådär. Sen tog vi även ett nytt test för gulsoten.. så man verkligen ser att det går ner... Så då fick vi gå till barn-avdelningen och ta ett blodprov... usch, det skär i mammas hjärta när dom ska sticka han =( Mammas lilla älskling! Men det är skönt så man slipper oroa sig så himla mkt.
Ibland känner jag mig sjuk i huvet för att jag oroar mig så himla mkt.
Läkarn va för övrigt helt underbar, hon undersökte hela kroppen på han verkligen... så jag kunde känna mig lugn=) Hon satte sig verkligen in i min situation och förklarade allt för oss, hur vanligt det är med magont... och att vissa bebisar verkligen kan ta i när dom får sådär ont... och att det kan se värre ut än vad det är... och vände sig även till Johan, inte bara till mig.


Dagen idag har varit bättre! Varit på en 1,5 timmes promenad med Marlene, mkt trevligt! Sen kom moffa med bakelser vid tolv som vi fikade, och Troy sov i över en timme då, så himla skönt för han!!!! Sen vid två kom hjärtat hem, Troy blev lite skrikig... men tillslut så somnade både han o jag i sängen.. och när vi vaknade en timme senare så hade hjärtat dammsugit och dammtorkat hela lägenheten..han är bäst!
Efter det så tog vi oss en promenad till... och Troy myste som vanligt i vagnen=) Gick på ica och handlade pizza-botten... och pizzorna fixade Johan... medans jag o Troy myste i soffan...åt pizzorna...och vi blev så trötta bägge två så vi la oss i sängen...
Nu har Troy nyss ätit... så nu ligger båda mina prinsar och sover där inne... ååå vad jag älskar dom!



Ska snart hoppa i säng jag med! HejSvejs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är alltid skönt att få ett svar från dom som vet.. Hellre att man kollar en gång för mycket..

Postat av: Anonym

Man ska ALLTID lita på sin modersinstinkt och låta barnen kollas upp, sen får både läkare och släkt och vänner tycka vad dom vill!!!En läkare sa till mig en gång när jag själv drog upp att jag tyckte jag var lite väl orolig och fjantig, då svarade han mig: - En mamma vet ALLTID bäst!Och har för det mesta ALLTID rätt! Så fortsätt lita på din instinkt och sök när du är orolig!!!

2009-03-23 @ 14:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback