En liten tripp.

Igår va ju vi på bvc och vägde & mätte lillgrodan!

Hans födelsevikt va ju 3834g och när vi åkte hem från BB vägde han 3830g, dom går ju oftast ner i början innan mjölken rinner till... Och igår vägde han hela 4470g, och igår blev han 3 veckor=) Så för lite mat får han inte, vilket man oroar sig för=)
Han va 51cm då han föddes och nu, 3 veckor gammal är han 55,8cm... min lilla prins växer så det knakar=)


Inatt provade vi att ha han i vaggan, han har sovit med oss i sängen hela tiden, och jag tror han sov rätt bra i vaggan faktiskt! Då han gnydde så vaggade man han lite så somnade han om påengång nästan, skönt!
Men igårkväll så skrek han så jag trodde lungorna hans skulle sprängas... lill stackarn! Förbaskade gaser... han verkligen tar i med hela kroppen och benen står rätt ut... Det verkligen skär i ens hjärta när han skriker sådär...=(



Idag har vi varit nere i stöde och hälsat på... va nästan 2 år sen vi sågs sist jag o Emma..så det va välbehövligt att ses nu... nu får det inte ta lika lång tid tills nästa gång...=) har saknat dig som en toook!


Nu står hjärtat och gör middag.. och Troy ligger i babysittern och tittar på... blir köttbullar & potatis med gräddsås, MUMMS!


Nej, det får räcka!

Kommentarer
Postat av: Elin

Oj vad han växer lill killen. Skönt :-). Jag oroar mig hela tiden för att Signe inte får tillräckligt med mat, men hon växer hon oxå :-)

Hur tycker du att det funkar med dropparna? Vi har bara testat ett dygn och än märker jag ingen större skillnad.. Tanten på bvc tipsade annars om Sempers mjölkdroppar som tydligen skulle vara bra. Dom ska bara tas en gång om dagen och finns att köpa på vanliga affärer. Tips om det inte blir bättre.. Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback