Bättre idag!

Dagen började skit, dojje va jätte ledsen hela morgonen... tror d berodde på magont faktiskt, lillstackarn!
Då pappa kom hem på lunchen blev d lite bättre, jag fick lite avlastning för de kom lite tårar på mig också=/

Sedan åt vi gröt och la oss och sov en timme, sedan vaknade vi och gick ut på promenad, han låg helt nöjd och belåten i vagnen och sov en sväng=) Sedan kom vi in och då åt vi lunch, dojje åt en halv stor burk med mat(!) Sedan busade vi på ett tag...myste & lekt och busade=) Runt 2 försökte jag vagga han till söms då han blev trött igen... men det är lite kruxigt... vaggade, satt o gav han bröstet...gick runt med han samtidigt som han sög på tissen...vaggade bara...sjöng...vaggade...la mig ner o ammade...upp igen..sjöng.. jaa... sedan la jag mig i sängen igen och masserade benen och armarna hans samtidigt som jag lät bröstet "ligga framme" så han fick snutta lite då o då...(låter lite roligt kanske)...och tillslut somnade han älsklingen min! Och han sov i 2 timmar...så när han vaknade va det dags för mat igen... då åt han nästan en halv burk med mat! Sedan blev det en mass bus o mys igen.. och då va även Johan hemma=)
Och vid 7 va det dags för gröt...och han åt nästan en hel portion med gröt+fruktpure...och sedan va de dags för pyamas och nattning =) Och han åt lite på tissen och somnade så snällt...vaknade 2-3 gånger bara...men somnade fort om och han sover än... han verkar mkt nöjdare nu då vi ger han mer mat... känns som att han har fått all mat så fort... men, jag fick det rådet att erbjuda han iaf,... eftersom att min mjölk inte räcker längre och han är som sagt rätt så gnällig.... och man ska väl lita på att dom äter tills dom är mätt osv... men man blir ju ändå lite rädd att ge dom för mkt så dom ska få hård mage eller dylikt. Sen så ammar jag mellan alla måltider också. Kan ju säga att nu har jag dolly bröst igen, som man fick då mjölken rann till...sprutar mjölk bara jag nuddar i dom! Blir så när jag inte ammar lika mkt längre...well... nu är han nöjd och belåten iaf och då är även jag de =)



Men jag tror mkt också är... att han sover mer... han blir en helt annan bebis...idag har vi skrattat och busat jätte mkt och han har gått runt i sin gåstol jätte mkt och vart nyfiken på allt som står framme på bordet...=D


Näe, vet ni vad... nu ska jag väcka karln som sover på soffan och ta med mig han och lägga mig under täcket och sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback