Sover.

Vår lilla groda skriker nästan aldrig. Han är så lugn så man nästan blir orolig. Men hade det vart tvärtom så hade man vart orolig för det...

Såå, tänkte berätta lite om förlossningen.... Vi kom in kvart över tolv på förlossningen, då va jag öppen 2 cm... strax innan kl 2 gick Johan ner och köpte lite gotta...och jag satte mig i badet inne på rummet...precis när Johan kommer tillbaka så är det ngt som bara "hugger tag" i mig och jag får RIKTIGA ONDA värkar. Plopp säger det i vattnet...och MITT vatten går...i badvattnet...och grejjen med dom där "badkaren" är att man måste släppa ut allt vatten innan man kliver ur... och det tog ju sin tid..eller tid och tid...då kändes det som en evighet..nåväl. När allt badvatten rinner ut, så får vi inte upp dörren på badkaret, haha...så där sitter jag naken och skriker och har lite små panik, tillslut kommer barnmorskan in och får upp dörren... går in till sängen och där sätter det verkligen igång på riktigt... det va bara att följa med karusellen...Klockan är då runt två och jag är öppen 5 cm ...

Får först akupunktur, vilket funkar på mig... att man blir lite slö, har ju fått det så många gånger förr. Smärtan dock är inte att leka med så jag  börjar med lustgas och det va min räddning! Från att jag tog lustgasen-masken i handen så släppte jag inte den tills han va ute..typ =) Sen vet jag inte vad klockan va eller hur det gick till... men jag fick ryggmärgs.bedövning och tack gode guuud .... vid fem över fem sätter krystvärkarna igång och 17.36 kommer lille Troy ut till världen! Helt perfekt.
Vilken känsla....går inte att beskriva med ord.
 Utan Johan hade jag aldrig klarat de, han har suttit vid min sida hela tiden... Och klippte navelsträngen gjorde han också=)

Jag hade anat smärta... men den smärtan jag kände... trodde jag inte fanns, på riktigt!!!!!!!!! Men den kärlek man känner, går inte att beskriva... det går verkligen inte.



Lillen fick gulsot så vi fick stanna kvar på BB en vecka och som tur va fick Johan sova kvar alla dagar, fast två utav dagarna bodde vi på hotellet också, men nu e vi äntligen hemma och allt flyter på som det ska . . .=)



Tänkte slänga upp lite bilder på gulingen min... och lite andra bilder=) Puss o hej!

Dagen innan Troy kom =)




SMÄRTA



Lille Troy några minuter gammal



Mamma & pappas älskling



Troy



Älskade bebis













Kommentarer
Postat av: Elin

Hohohoj oj oj. Va duktig du har varit. Jag är verkligen imponerad. Tusen Puss

Postat av: Nina

Men så söt, stort grattis :)

/Nina

2009-02-22 @ 14:15:34
Postat av: Malin W

Grattis än en gång!! Gud va söt han är!!! Hoopas allt går bra. Kramar

2009-02-22 @ 18:19:10
URL: http://malinw.bloggagratis.se
Postat av: Erika

Åh va fin :) Grattis igen :)

2009-02-22 @ 18:56:16
URL: http://zitronis.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken söt pojke ni har! :)

2009-02-27 @ 19:37:15
URL: http://lina007.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback