Men snälla, håll med mig?

Imorgon är det FREDAG, IGEN! Vad händer egentligen? Det är sjukt... :) Men skönt med helg.

Denna vecka har varit bra.
Dojje fick vacin mot svinis i Måndags, och det gick hur bra som helst, skrek till i 2-3 sek och sen va allt bra :) Medalj fick han också, den va skitrolig tyckte han :) Mammas duktiga kille!

Igår va pappa hit, bjöd mig på lunch på mittis, så vi stoppa ner Dojje i vagnen och traskade fram på byn, fick mig ett par vinterskor av pappsen också, men dom va för små :( Så måste byta dom på lördag, snälla pappi :)

Idag blev jag o Dojje bjuden på lunch borta hos Johanna, så vi gick in där efter en promenad runt forsön, trevligt :)
Hade även beställt en skitsöt kjol och en knallröd body till julafton & Bons dop, och de damp ner i brevlådan igår, naaajs! Har även fixat klart och postat alla julkorten, så nu e de gjort också! :)

Har blivit promenader varje dag denna vecka, plus spinning mån, ons, tors och imorgon, bra där Therese!:) Men på vågen står jag still, har fuskat en dag på helgen, kanske det som gör det? Vet inte... har gått ner lite mer än hälften än de jag vill.. men, det känns jävligt trögt iaf. Hoppas det vänder snart.

Helgen ser jag framemot iallafall :) Den ser ut såhär...

Fredag; Morgonpromenad, massa mys och bus, spinning, en god middag och IDOLFINALEN! Mysigt värre:)

Lördag; Kliva upp och mysa MASSA MASSA MASSA med Troy innan jag tar bilen bort till Johanna och hämtar upp henne, sedan ska vi stanna till hos Emelie så hon får klippa till mitt hår. Sedan brummar vi ner till stan, plockar upp mamma och åker ner på pleasure, där jag har bokat tid för att fixa naglarna, hade ett presentkort sen förra julen och det gick ut just på lördag så det passade ypperligt :) Sedan blir det nog birsta en sväng också.
Sen åker vi hem till mamma o pappa,invänta Helené, sedan ska vi göra oss snygga inför en helkväll :) Käka god mat, dricka goda öl för att sedan gå ut på stan, och GUD så jag längtar! Ska bli så sjuuuukt kul så de finns inte. Och jag ser även fram emot max efteråt, hahaha... märks det att jag inte äter kolhydrater?

Söndag; Förhoppningsvis vaknar jag upp pigg & fräsch, äter en god frukost med min kära moder och syster, och är där halva dagen och sedan åker jag hem till mina älsklingar igen :)

Så ser helgen ut i stora drag.


Idag blir Troy hela 10 månader, hela 10 månader, det är inte klokt, han är snart 1 år, tiden bara rusar iväg. Det är full rulle varje dag nu, först är han på ett ställe, sen hinner man knappt blinka så är han på ett annat ställe, ställer sig upp mot allt, klättrar, pekar på allt... Man verkligen ser att han suger in verkligen allt man säger. Han älskar sina pekböcker, och jag kan sitta lääänge och läsa 3 böcker om & om igen... och han vet vart allt är när man frågar han!:) Mammas lilla gofis! Han är också helt tokig i hundar, så fort vi möter en hund så pekar han och "pratar"..." oooovoovooo",  SÅ SÖTT :D Nätterna ska jag inte heller klaga på, dricker välling vid 7, somnar och vaknar mellan halv 3 och halv fem och dricker en flaska till och somnar om till 6-7, ibland halv 8 :) Det är helt underbart, man är en mycket bättre mamma med sömn! Han har även börjat ta nappen när man sätter han i vagnen, då han har vantar på sig så drar han inte bort den, utan kommer på att det är ju ganska så gott med napp:) Jag vet, han är så rätt stor nu och så, men ibland vore det skönt om han kunde ta en napp när han är ledsen... han suger ju som bara den och blir hel lugn bara han kommer på hur han ska göra!!!


Nej, vet ni... nu blir det sängen med min stora älskling:) Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Chris

Hej Therese!

Jag läser din blogg då och då, och jag måste bara säga att ni har en underbar lite son :-) Så söt!



..Sen måste jag också säga att jag tycker du är så vacker. Det har du alltid varit, men sedan du blev mamma så har det hänt något alldeles sagolikt med dig. Jag såg kort på dig inne på Helene Gidhammars blogg och du är sanslöst vacker!



Kram/Chris


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback