Tack!

För alla kommentarer, jag är så himla dålig på att svara på dom bara, "...jag svarar senare..." Men jag glömmer hela tiden bort det! Skyller på ammningen =P

Idag har jag vart duktig! Strax före 9 packade jag ner Troyis i barnvagnen och gick en rask promenad runt forsön, duktiga jag! Jag gick så svetten rann =D Härligt!
Kom hem vid tio, samtidigt som älsklingen kom hem på lunch, då blev det grötfrukost, efter frukosten plockade vi undan lite och Johan busa med Troy innan han for ner till Fränsta, han är där nu och ska göra simtestet för brandkårn, jag vet att han klarar det!!=)

Jag har precis badat Troy, myst och sövt ner han! Vette tusan vad man ska hitta på mer idag??


Igår va jag på efterkontrollen på mvc, min startvikt när jag skrev in mig där va 70kg, nu stod vågen på 73.. det är jag faktiskt rätt nöjd med! Fast jag gick ju ner runt 8 kg i början också...menmen, neråt går det iallafall =) Jag har ÄNTLIGEN kom till insikt att för mig funkar det inte att gå på diet, banta och gå ner fort... även om jag går ner det jag vill så går jag upp dom lika fort, om inte fortare och även fler kg...
Jag kör på att äta 3 gånger om dagen, därav alltid äta grönsaker, endast äta 1 portion och inte 2, promenader och träna några gånger i veckan och ha 1 dag i veckan där man kan unna sig! Det tror jag på!

Nåja, åter till efterkontrollen... fick lite papper om min förlossning... klockslag om allt, så tänkte skriva lite om det =)


10 februari 06:54
Sammandragningar var 10:onde minut.

10:14
Sammandragningar var 6 minut, ibland tätare. Duschen hjälper nu inte för smärtlindring. Så vi åker ner.

12:18
Inskrivning på förlossningen. Har nu regelbunda sammandragningar var 5 minut

13:13
Fortfarande sammandragningar var 5 minut. Öppen 2 cm. Ställer mig i badet.

14:08
Kliver upp ur badet. Vattnet gick i badkaret.

14:10
Öppen 4cm

14:15
Får akupunktur

14:20
Klart fostervatten går.
Börjar med lustgasen

14:30
Känner nu stort tryck där bak, gör baskat j*vla ont. Förbereder nu för EDA

15:00
Får EDA

15:50
Försöker gå på toaletten med hjälp av errabordet. Försöker kissa, men benen viker sig..

16:15
Tappar mig på urin

16:30
Är nu öppen 10cm

17:05
Får nu krystvärkar

17:36
Kommer lilla Troy ut till världen.... =)


När man ser det såhär på papper, alltså... de va inte alls så jag kom ihåg det... jag trodde jag fick EDAn mkt tidigare, och att jag fick den efter att jag försökte gå på toaletten, hehe! Men gud vad roligt att spara sånt här... de va ju hur som helst en himla upplevelse. Jag sa efter alltihopa, och länge efter det att jag ALDRIG mer gör om det, men idag kan jag ärligt säga att jag kan göra om det, konstigt nog =)

Efter besöket på bvc mötte Oliver & Elin upp oss och vi tog en liten promenad, sedan gick vi hem till oss och gav pojkarna våra mat innan vi skulle tillbaka till VC, fast nu på bvc =) Ska lägga upp kort på småtrollen senare, lovar Elin =)
Ja och på bvc så va det föräldragrupp... pratade lite om vad vi ska göra och så... ska träffas 1 gång i månaden tror jag det va, kan nog va intressant.

Efter det gick jag o Troyye hem och myste på tills Johan kom hem, han gjorde maten...hemmagjorda hamburgare, mumms=) Och vid 7 gick jag på spinning, mkt skönt!


Troy sover hur bra som helst på nätterna, somnar nu alltid mellan 8-10 och sover fram till 4-5 och vill ha mat... och somnar därefter, oftast om igen..till 7-8... men alltid efter den matningen så ligger han o gnyr, och amn hör hur det bubblar i magen på han...stackarn! Undra varför just den tiden på morgonen... kanske är mjölken annorlunda då?? Jag vet inte?? Wellwell...


Ikväll blir det spinning igen och sen är det Greys, mitt älskade favvoprogram! Jag lägntar varje vecka efter det, haha!

Nej, nu ska jag lägga mig och vila tills lillgrodan vaknar... och såklart håller jag mina tummar för Johan!


Hejdå!





Kommentarer
Postat av: Ellinor

Åh vad kul att läsa! I mina papper står det inte mycket alls men det blir väl så vid snitt kanske.

Som sagt, duktig du är som tränar o grejar! :)

Postat av: Ellinor

Och hoppas det gick (går?) bra för Johan förstås

2009-04-22 @ 14:46:16
URL: http://ellinorsdiverse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback