Helgen

Fredag; Påklädd och klar klockan 8, tog med mig Troy ut på en timmes promenad, skönt. Hem igen, gjorde iordning frukost tills hjärtat kom hem på lunch.
Vid tolv åkte jag o Troyis ner till Borgsjö till Johanna och hälsade på, hon dukade upp fika med kakor o bullar, mumma=) Va där ett bra tag, trevligt!
Vid 4 gick jag ner på träningshuset och körde spinning, skööönt! Hem igen, duschade och slängde på mig lite kläder.
Jag, Johan & Troy gick bort på mittis och blev bjuden på after work av Karin & Kjell-Åke, naajs!=)
Sedan hem igen, vi somnade runt tio tror jag?=)

Lördagen började med en promenad, pratade med East som jag inte surrat med på evigheter, han ska flytta ner till Göteborg på heltid, nu bor han bara för att plugga.. han blir klar om nån månad men har nu blivit erbjuden jobb, så himla skoj för han!=) Han e en viktig person i mitt liv!

Efter promenaden kom älsklingen hem från sin träning, vi tog och påbörjade städningen här hemma, strykt gardiner och hängt upp, dammtorkat VISSA rum och dammsugit sovrummet, mer hann vi inte fören vi skulle åka ner till Ljunga.
Där grillade vi och hade allmänt trevligt. Pappa & Johan rensade HELA vinden, fatta vad grejjer... herregud säger jag bara! Senare på kvällen kom Sandra förbi, hon e ju hemma från Oslo. Troy fick en jätte söt dress och påslakan sett av familjen Eriksson=)
Vi bestämde oss för att sova kvar i Ljunga, eftersom pappa o Johan skulle köra ner grejjer hela Söndagen ändå.
Fulla bilen har vi med saker från vinden också, massa barnfilmer, böcker, leksaker med mera med mera...de får vi plocka ur imorrn.

Ja, idag har jag inte gjort så mkt annat än att amma... älsklingen min har snuttat hela dagen... så fort jag har trott att han har somnat..så har jag klivit upp för att sätta mig vid datorn eller gå på toaletten eller dylikt så har han vaknat... mammas lilla mamma-gris =) Han hade nog en sån dag, att han ville ha närhet exakt varje sekund... Men han har flinat så mormor har gråtit glädjetårar, bajsat & kissat ner momma o moffas säng och varit alldeles alldeles underbar... guuud så jag älskar han! Nu sover han sött i sängen sin...

Ikväll har vi sett dokumentären på tvåan... "Jag vill inte leva detta liv nå mera", handlar om GHB. Man fick följa några ungdomar vars liv består av droger & misär.
Personen som kom på denna drog, borde ha ett skott i pannan.

Och hur kan det gå till så, att en människa som har missbruksproblem.. går till en läkare, som vet om det... säger att han mår dåligt... får en massa STARKA medel utskriva? Stilnoc är sömnpiller, starka sömnpiller... Hur fan funkar det? Man får inte ens samtal, man får inte prata med nån?? Man får piller utskrivna!
Det är så jävla sjukt så det finns inte!!! Killen det handlade om, blev ju för fan mer väck när han satt inne och när han va på psyk, än va han va innan....  Jag hoppas verkligen det går bra för honom en vacker dag!



Nej nu blidde de sängen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback