Flaska!

Vilken underbar dag!

Morgonpromenad, myst MASSA med Troy, han har varit på bra humör nästan hela dagen...

Idag testade vi att ge han bröstmjölk på flaska, bara för att se om han tog den... det gick sådär.. han fick till sugtekniiken 2-3 gånger, men då blev han så ivrig och sög som bara den, trodde ett tag han skulle suga in hela flaskan..seriöst! Ja och det resulterade i att han fick i sig för mkt... och han blev förbannad när han hostade & kväljdes... och efter varje gång så fick han kämpa med att komma på hur han skulle göra... tillslut gav jag han bröstet ändå! Måste köpa en annan flaska & napp.. med mindre hål! För nån gång måste ju han lära sig i vilket fall som helst!
Han är ju helt otröstlig när jag e på spinning, vore så mkt enklare för Johan om han bara kunde ge han flaskan då ju...

Efter träningen packade jag ner Troy i vagnen.. åsså gjorde jag o Marlene iordning maten... vilket tog sin lilla tid... vi flickor är ju inte direkt haj på de där med att tända en grill...hahaha, skandal.. men det blev gott iallafall... vilket va huvudsaken! Synd solen försvann precis när vi kom ut... Men de va mysigt ändå=) Kött, fetaostsallad, majskolvar, korv & cola... =)


Nu stinker jag rök, från grillningen, har precis matat lillhjärtat mitt och lagt han i sängen så han sover så sött=)
Johan är med grabbaran sina o festar till det lite...=) Han måste ju få fira... för vet ni...HAN FICK JOBBET=D Jag e sååå stolt! Så nu ska han utbilda sig till brandman!=) Han är så duktig min Johan, hihi!


Imorgon ska vi upp tidigt och åka ner till stan till mamma, pappa o syster... skulle ju bli kanonväder imorgon också, härligt =) Gå på vårmässan, gå på stan... ut o äta & bara njuuuuta! Jag lääängtar så!




Jag älskar mitt liv mer än någonsin, jag har de bästa pojkarna man kan ha... och jag älskar mitt liv som mamma, det finns inget som e så underbart!!!!!!




Jag har inte finnar i ansiktet, det har blodkärl som har spruckit när jag har tryckt =D viktigt.


Nu blir det duschen, igen!

Kommentarer
Postat av: K

Ett litet tips : MAM Ultivent. Kanonflaskor för små glupska rackare! Kostar lite mer men värt att prova. Söt liten prupp ni har förresten =)

2009-04-25 @ 22:35:31
Postat av: Anonym

Prova (om ni inte redan gjort det) att ge honom en flaska (eller inte flaskan men den man suger på) som är "platt". Såna liknar ett bröst mer och barn som ammar kan ha lättare att ta dom. Milton vägrar fortfarande att äta från runda.



Haha, gud vad dålig jag är på att förklara, hoppas du förstår! :)

Postat av: Ellinor

Grattis på namnsdagen skulle jag också skriva :)

2009-04-26 @ 15:19:30
URL: http://ellinorsdiverse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback