Kanske.

Nu tänker jag ta upp ett ämne som är jävligt känsligt för många, det ligger många delade meningar om det ....MEN....


Jag såg en dokumentär på tvåan alldeles nyss, där dom rankade de 20 skadligaste drogerna. Vet ni att nästan längst ner på listan hamnade LSD & ecstasy, på sjätte plats kom tobak och på femte plats kom alkohol.
De två farligaste drogerna var såklart kokain & heroin.
Dom sa även att mest troligt så skulle alkohol narkotikaklassas om den kom idag, den kom alltså före en mängd droger, även före cannabis.


Jag säger inte att man ska förbjuda alkohol och legalisera andra droger...absolut inte. MEN, även fast alkohol och tobak kräver så många fler dödsoffer än vad många andra droger gör, så skyltar vi med det, reklam på tven om alkohol, köp det, drick det, på ciggpaketen, är det en liten ruta som säger att det är "skadligt för din hälsa"......jävla trams!

Även fast alkohol & tobak kräver sååå många dödsoffer så är DET lagligt, och är fruktansvärt beroendeframkallande så säljer vi det ute i samhället. Tycker ni inte att det är lite dubbelmoral? Bara för att alkohol och tobak är accepterat ute i samhället och inte står nån lag om det....

Jag tror vi människor är så jävla trångsynta.... vi ser ner på en horse-pundare... men en alkolist kärring som dricker vin så fort hon kommer hem från jobbet, sånna accepterar vi mer? Är det inte lite så?


Jag säger inte heller att jag är bättre än andra, jag snusar minst en dosa om dagen, och dricker alkohol när det är fest och även feströker.... Men jag kan faktiskt "bredda" mitt tänkande, jag ser inte ner på människor på olika sätt, beroende på vad dom tillför sina kroppar för substanser.... Jag tycker bara att samhället är vridet....
Jag säger inte heller att alla ser ner på olika sätt.... det är säkert många som har samma tankesätt som jag, jag hoppas det är många iallafall.
En fråga jag tänker ofta på; "Varför dricker man?" "Varför kan man inte ha lika roligt utan när man VET att det är skadligt, MAN vet så himla väl".

Men jag uppmuntrar inte till att börja använda ecstasy istället för alkohol, det är upp till var och en, inte min ensak.


Men kanske vi människor ska tänka till vad vi håller på med ????????????


Kommentarer
Postat av: Angelica

Amen!

Bara det att hasch/cannabis är illegalt o inte tobak. Röka blad som röka blad kan man ju tycka?



Tobak tror jag de kan sätta lag på att inte säljas, men alkohol tror jag inte att det funkar med ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback